T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / EYYÜBİYE - Şehit Nusret İmam Hatip Ortaokulu

VİZYON BELGESİ DEĞERLENDİRME RAPORU

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü´nün 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılının 1. dönemini kapsayan İmam Hatip lise ve ortaokullarında kaliteyi yükseltmeyi hedefleyen okulumuzda Kalite Takip Sistemi Vizyon Belgesi İzleme Raporu´nda yapılan çalışmaları şu şekilde sıralayabiliriz:                                      

 

 VİZYON BELGESİ DEĞERLENDİRME  RAPORU

 

Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce hazırlanan Vizyon Belgesi Çerçeve Programı incelendi. Burada buluna Vizyon Belgesi Çerçeve Programı  yedi faaliyet alanından oluşmaktadır.

1. Eğitim Ortamları ve Fiziki İmkânlar Alanı

2. Öğretmen ve Eğitim Yöneticileri Alanı

3. Akademik Gelişim Alanı

4. Öğrenci Mesleki Gelişim Alanı

5. Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı

6. Çevre ve Paydaşlarla İşbirliği Alanı

7. İzleme ve Değerlendirme Alanı

 

 

 Ekim ayı itibariyle Kalite Takip Sistemi kapsamında oluşturulan faaliyet planı uygulanmaya başlandı.

1. Eğitim Ortamları ve Fiziki İmkanlar Alanı Kapsamında ;

Okuma salonu oluşturuldu.

Okul mescidimizde  iyileştirme ve güzelleştirme çalışması yapıldı.

Bilim, medeniyet, hikmet, sanat ve spor dünyamızdan önde gelen şahsiyetlerin isimleri sınıflara verildi.

Okuma durağı oluşturuldu.

 

2. Öğretmen ve Eğitim Yöneticileri Alanı Kapsamında;

Okulda yaşanan sorunlar ve çözümüne yönelik beyin fırtınası yapıldı.

Hz. Muhammed’in (s.a.v.) eğitim anlayışı ve eğitim metotları üzerine bir sunum gerçekleştirildi.

Okuldaki öğretmenlerin ve yöneticilerin farklı ortamlarda bir araya gelmesine imkân veren sosyal-kültürel ve sportif etkinlikler gerçekleştirildi.

Eğitimde ölçme-değerlendirmenin önemi ve ölçme değerlendirme teknikleri hakkında bir sunum gerçekleştirildi.

 

 

 

3. Akademik Gelişim Alanı Kapsamında;

Devamsızlık, sınıf tekrarı ve okul terki riski taşıyan öğrenciler erken tespit edildi, aile ile irtibata geçilerek gerekli eylem plan hazırlandı  ve uygulandı.

Okul müdürü öğretmenlerin  derslerini izledi.

Son sınıf öğrencilerinin bilgi ve becerilerini, hazır bulunuşluk düzeylerini geliştirmek, başarı ve motivasyonlarını artırmak, akademik seviyelerini yükseltmek ve onlara verimli ders çalışma becerileri kazandırmak için program ve projeler geliştirildi  ve uygulanması sağlandı.

 

4. Öğrenci Mesleki Gelişim Alanı Kapsamında;

Öğrencilerin meslek seçiminde dikkat etmeleri gereken noktalar hakkında bilgi verildi. Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin farkındalık düzeylerinin artırılmasına yönelik ve öğrencilerin bu yolda verimli bir şekilde ders çalışmalarını destekleyecek bir seminer Rehber öğretmeni Şeyma TAVŞANLI tarafında verilmiştir.

Öğrencilerimizin mesleki gelişimi için çeşitli etkinlikler düzenledik. Bilim fuarından, Kuran tilavetine, çeşitli grupların eğitim faaliyetine kadar pek çok şeyi icra ettik.

Şehit Nusret İmam- Hatip Ortaokulu olarak öğrencilerimizin mesleki becerilerini ve manevi dünyalarını zenginleştirmek için Kuran-ı Kerim derslerimiz ve talim ödevlerimiz tüm hızıyla devam ediyor.

“Mesleki Uygulama Esasları”nda olduğu gibi; Kur’an-ı Kerim, Hitabet ve Meslekî Uygulama dersleri kapsamında öğrencilerin imam hatiplik, müezzinlik, vaizlik ve Kur’an kursu öğreticiliği uygulamalarının meslek dersleri öğretmenlerinin etkin katılımıyla planlanması ve uygulanması sağlandı.

 

5. Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı Kapsamında ;

Okul idaremizin planladığı "Bütün Öğrenciler Müzeye" projesinin ilk etabında 5-C sınıfı öğrencileri öğretmenimiz Hüseyin ÖZBAY ve Cengiz KESİK eşliğinde Şanlıurfa Arkeoloji Müzesini gezdi.

 Görsel Sanatlar ve Resim öğretmenimiz Mahmut Aslan koordinatörlüğünde gerçekleşen gezide, yöremize ait yemek ve giysiler tanıtıldı.

Genel müdürlüğümüzce hazırlanmış olan etkinlikler arasında bulunan "40 şair ve 40 şiir"  etkinliği okulumuzca icra edilmeye devam ediyor... Hemen hemen her sabah bir öğrencimizin hazırlanıp sunduğu  etkinlik okulumuzda büyük bit etki oluşturuyor...

“TARTIŞARAK ANLAŞIYORUZ” münazara etkinliğinin yapılması sağlandı.

 

6. Çevre ve Paydaşlarla İşbirliği Alanı Kapsamında;

Okulumuz öğrencileri, okulumuzun temiz olması ve görüntü kirliliğini ortadan kaldırmak için "Temiz Okul Temiz Öğrenci" projesini geliştirdi.

Milli eğitim, Rehberlik Araştırma  ve Kızılayı aynı projede bir araya getirerek okulumuzda hijyen eğitimi verildi ve sağlığın önemine dikkat çekildi. Ayrıca öğrencilerin tamamına Hijyen Kiti dağıtıldı.

Fast food yiyeceklerin zararları hakkında  sağlık lisesinde okulumuzda öğrenim görmüş öğrencilerimiz çağırdık.

Öğretmenlerimizden Abuzer Elçi önderliğinde, her sınıfımız kendi ekmek kutularını tasarladı. Ekmek kırıntıarının sağa sola atılmaması ve ayaklar altında kalmaması için öğrencilerimize sunumlar yapıldı, ekmeğin önemi anlatıldı.

7. İzleme ve Değerlendirme Alanı Kapsamında;

Okullarda öğretmen, öğrenci, veli ve diğer okul çalışanlarının görüş ve önerilerini almak için dilek kutuları oluşturulmuştur.

Velilerimize çocukların ihmal ve istismarı ile ilgili seminer düzenlendi. Okulumuz hakkında memnuniyet anketi düzenlendi.

Öğrencilerimizin okula aidiyeti, devamının sağlanması ve güven içerisinde okula devam etmeleri için mutad olarak yaptığımız veli ve hasta ziyaretleri devam ediyor..

Vizyon belgesi raporu düzenlendi.

27-03-2019

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.03.2019 - Güncelleme: 27.03.2019 13:03 - Görüntülenme: 394
  Beğen | 1  kişi beğendi